Monday, October 29, 2007

Wintertijd

Oh wat een heerlijk moment altijd... als de klok na een lang vermoeiend seizoen vol licht weer TERUGGAAT naar de wintertijd! Niet alleen geeft me dat een veilig en gerust gevoel omdat alles dan weer is 'zoals het hoort', (wintertijd is tenslotte de originele tijd) maar dat uurtje extra slaap, mmmmm! Daar kan ik echt al weken van tevoren blij van worden.

Hoe heb jij je extra uur besteed, Jiet? Zelf had ik al mooie plannen om te gaan hardlopen voordat we zouden afreizen naar een verjaardag ergens oost van hier. Daarna lekker op m'n gemak even douchen, kinderen feestelijk uitdossen, en dan toch nog op een net tijdstip heel ontspannen vertrekken met z'n allen.

Helaas liep het anders. Of het nou door hormonen kwam of door een kou, mijn lekkere extra uurtje (en ook de rest van de zondag) werd in beslag genomen door een felle migraineaanval. Ieder geluidje of streepje zonlicht maakte dat ik naar de emmer naast het bed moest grijpen. De rest van het gezin ging gelukkig wel op visite en zo kon ik me op mezelf concentreren... en lag het nou aan mij of duurde de dag langer dan anders?
Terwijl ik dit schrijf ben ik nog steeds een beetje bibberig... mijn nek zit vast en ik heb weinig gevoel in m'n rechterarm. Misschien moet ik dit jaar maar eens aan winterslaap denken.

Groetjes van je gammele zus,
ik zie je in de lente wel weer...

No comments: